Denní program
Předškolní vzdělávání se maximálně přizpůsobuje vývojovým fyziologickým, kognitivním, sociálním a emocionálním potřebám dětí této věkové skupiny. Pro práci s dětmi jsme zvolili metody prožitkového učení a kooperativního učení hrou a činnostmi dětí, situačního učení, spontánního sociálního učení.
V předškolním vzdělávání uplatňujeme aktivity spontánní i řízené, vzájemně provázané a vyvážené.
Pracujeme podle „Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání“
Kurikulum:
Cokoli se ve škole dělá, nechť slouží a napomáhá budoucímu životu (J.A.Komenský)
Rámcové cíle (záměry):
- Řeč je komunikační dovednost – rozvoj řeči
- Pohyb je biologická potřeba – rozvoj pohybových schopností
- Myšlení je otevřená brána –rozvoj myšlení a tvořivosti
- Cit je koření života – rozvoj zdravého sebevědomí, samostatnosti,enviromentálního cítění
Klíčové kompetence (výstupy):
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence činnostní a občanské
Vzdělávací obsah „Rámcového vzdělávacího programu“ je uspořádán do pěti oblastí: biologické, psychologické, interpersonální, sociálně-kulturní a environmentální.
Tyto oblasti nazývané:
- dítě a jeho tělo
- dítě a jeho psychika
- dítě a ten druhý
- dítě a společnost
- dítě a svět
jsou obsaženy ve školním vzdělávacím programu s názvem Tajemství modré planety, který byl vytvořen pedagogickým kolektivem přímo pro potřeby naší mateřské školy.
Program je spolufinancován z EU.
V odpoledních hodinách se děti mohou zúčastnit zájmových kroužků vedených lektory.
Kroužky:
- sportovní hry
- keramika
- angličtina
- pohybové hry





